BIP - Biuletyn Informacji Publicznej
  Instrukcja Szukaj    
Struktura organizacyjna
Ilość odsłon: 58912

Referat Rozwoju Gospodarczego
Kierownik referatu: Zdzisław Piecek
Stary Dzierzgoń 71
82-450 Stary Dzierzgoń
Lokalizacja pok. nr 14
Telefon 055 2761481
Fax 055 2761483
Adres e-mail z.piecek@starydzierzgon.pl
Zakres obowiązków:
W zakresie planowania przestrzennego i budownictwa:

1. Sporządzanie projektów planów zagospodarowania przestrzennego terenu, podawanie do wiadomości ich treści, zbieranie uwag i przedkładanie radzie gminy do zatwierdzenia.

2. Przygotowywanie projektów decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowaniu terenu.

3. Tworzenie zasobów gruntów na cele budowlane.

4. Wyposażenie działek budowlanych w urządzenia komunalne i sieć uzbrojenia terenu.

5. Dokonywanie okresowych ocen skutków zmian w zagospodarowaniu przestrzennym gminy.

6. Przygotowywanie projektów umów określających wzajemne zobowiązania i świadczenia inwestora związane z realizacją inwestycji i przyszłym jej funkcjonowaniem.

7. Oznaczenie nieruchomości i prowadzenie ich rejestru.

8. Sporządzanie projektów uchwał o przystąpieniu do sporządzenia studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy.

9. Sporządzanie projektów uchwal w sprawie przystąpienia do sporządzenia planów zagospodarowania przestrzennego gminy, podawanie do wiadomości ich treści, zbieranie uwag i przedkładanie Radzie Gminy do zatwierdzenia.

10. Przygotowywanie projektów uchwał w sprawie rozstrzygania protestów i zarzutów wniesionych do projektu planu.

11. Dokonywanie zmian w planie zagospodarowania przestrzennego, jeżeli rada gminy stwierdzi taką potrzebę oraz z własnej inicjatywy lub w wyniku uwzględnienia wniosków, protestów lub zarzutów,

12. Przyjmowanie i rozpatrywanie roszczeń właścicieli nieruchomości, jeżeli ich prawa zostały ograniczone w wyniku uchwalenia planu-

13. Prowadzenie aktualnego rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.

14. Ustalanie w formie decyzji Jednorazowej opłaty z tytułu wzrostu wartości nieruchomości i pobieranie tej opłaty.

15. Wydanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowaniu terenu.

16. Przygotowywanie rozprawy w przypadku braku planu zagospodarowania przestrzennego oraz przedstawianie wojewodzie warunków zabudowy.

17. Prowadzenie rejestr decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowaniu terenu.

18. Nadzór nad prowadzeniem spraw związanych z budową, modernizacją, utrzymaniem dróg gminnych, mostów i placów oraz organizacją ruchu drogowego.

19. Wydawanie zezwoleń na lokalizowanie w pasie drogowym obiektów nie związanych z gospodarką drogową i zajmowania pasa drogowego w odniesieniu do dróg gminnych.

20. Ustalanie miejsc, w których pobiera się opłaty za parkowanie pojazdów.

21. Utrzymanie gminnych obiektów użyteczności publicznej.

22. Opracowywanie projekt założeń dla obszaru gminy lub jej części zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe.

23. Planowanie oświetlenia miejsc publicznych i dróg znajdujących się na terenie gminy.

24. Prowadzenie nadzoru nad pracownikami obsługi, którzy wykonują swoje zadania zgodnie z zakresem obowiązków ustalonym przez Wójta.

25. Prowadzenie postępowania oraz dokumentacji o udzielenie zamówień publicznych na roboty budowlane, dostawy i wykonanie usług ze środków publicznych w trybie przetargu o wartości powyżej 30.000 Euro.

26. Oznaczenie nieruchomości i prowadzenie ich rejestru.

27. Prowadzenie spraw gminy dotyczących ochrony zabytków.

28. Prowadzenie ewidencji dóbr kultury.

29. Zgłaszanie podmiotów zasługujących na ujęcie w rejestrze zabytków.

30. Zawiadomienie wojewódzkiego konserwatora zabytków o znalezieniu lub odkryciu dóbr kultury.

31. Współdziałanie w ochronie zabytków kultury kościelnej i sakralnej.

32. Nadzór nad prowadzeniem spraw związanych z zakładaniem, zamykaniem i utrzymaniem cmentarzy komunalnych.

33. Przygotowywanie decyzji o użyciu terenu cmentarnego na inny cel.

34. Nadzór nad organizacją targowisk.

35. Koordynowanie rozkładami jazdy przewoźników i uzgadnianie warunków ograniczenia przewozów.

36. Sporządzanie opinii w sprawie zaliczenia drogi do kategorii dróg wojewódzkich, powiatowych i gminnych.

37. Sporządzanie projektu uchwały w sprawie przebieg dróg gminnych na terenie gminy.

38. Sporządzanie projektów uchwał w sprawie pozbawienia drogę jej kategorii i orzekania o przywróceniu drogi do stanu poprzedniego.

39. Wydaje zezwolenia na przejazd pojazdu o szczególnych parametrach.

W zakresie rolnictwa i informatyki:

1. Współdziałanie ze Stacją Hodowli i Unasienniania Zwierząt oraz Związkiem Hodowców poszczególnych ras zwierząt w zakresie pracy hodowlanej.

2. Prowadzenie dokumentacji dotyczącej punktów kopulacyjnych i rozpłodników.

3. Wydawanie zezwoleń o celowości zakupu rozpłodnika na punkty kopulacyjne.

4. Sporządzanie okresowych informacji dotyczących produkcji zwierzęcej oraz stanu pogłowia.

5. Uczestniczenie w okresowych przeglądach i kontrolach punktów kopulacyjnych.

6. Współpraca z Powiatowym Lekarzem Weterynarii i Państwowym Inspektorem Sanitarnym w zakresie występowania i zwalczania chorób zakaźnych.

7. Podawanie do wiadomości zainteresowanym osobom i instytucjom informacji dotyczących produkcji zwierzęcej, lecznictwa i profilaktyki weterynaryjnej.

8. Prowadzenie rejestru decyzji i dotyczących stwierdzenia chorób zakaźnych i ich wygaśnięcia.

9. Podawanie do wiadomości zainteresowanym osobom i instytucjom informacji dotyczących produkcji roślinnej, rolnictwa oraz ochrony roślin.

10. Współdziałanie z Państwowym Inspektorem Ochrony Roślin w zakresie zwalczania chorób, szkodników i chwastów.

11. Sporządzanie okresowych informacji dotyczących powierzchni użytków i zasiewów oraz informacji o sytuacji w rolnictwie.

12. Współdziałanie z organizacjami rolników działających na terenie gminy w ich statutowej działalności.

13. Naliczanie i egzekwowanie odpłatności za posiadanie środków transportowych.

14. Nadzór i konserwacja sieci komputerowej w urzędzie.

15.Wgrywanie i aktualizacja programów komputerowych.

16. Szkolenie pracowników urzędu w zakresie obsługi komputerów i programów komputerowych.

17. Obsługa techniczna sieci komputerowej.

18. Przekazywanie ministrowi właściwemu do spraw administracji publicznej informacji niezbędnych do zamieszczenia na stronie głównej Biuletynu oraz powiadamianie tego ministra o zmianach w treści tych informacji.

19. Dokonywanie zmian treści informacji publicznych udostępnianych na podmiotowej stronie Biuletynu.

20. Prowadzenie dziennika, w którym odnotowuje się zmiany w treści informacji publicznych udostępnianych w Biuletynie oraz próby dokonywania tych zmian przez osoby nieuprawnione.

21. Systematyczne kopiowanie na odrębnych elektronicznie nośnikach informacji zgromadzonych w bazie danych strony głównej Biuletynu oraz informacje publiczne zgromadzone na podmiotowych stronach Biuletynu,

W zakresie gospodarki gruntami:

1. Prowadzenie dokumentacji i związanej z gospodarką gruntami i wywłaszczeniem nieruchomości.

2. Tworzenie zasobów gruntów na cele budowlane i ich zbywanie.

3. Zgodnie z wytycznymi rady gminy prowadzenie dokumentacji związanej ze sprzedażą i zarządzaniem zasobami mieszkań i gruntów komunalnych.

4. Przygotowywanie dokumentacji związanej z wydawaniem zezwoleń na wcześniejsze zbycie nieruchomości przyjętych w wieczyste użytkowanie.

5. Prowadzenie dokumentacji związanej z zarządzaniem mieniem gminnym i wspólnotami gruntowymi.

6. Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem decyzji o przekazaniu gruntów komunalnych państwowym jednostkom organizacyjnym w zarząd oraz zezwoleń na zawarcie umów o przekazanie nieruchomości między tymi jednostkami.

7. Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem decyzji w sprawie orzeczenia o wygaśnięciu prawa użytkowania lub zarządu.

8. Wydawanie zgody na zrzeczenie się własności nieruchomości.

9. Ustalanie opłat rocznych za użytkowanie wieczyste i zarząd nieruchomości.

10.Naliczanie opłat rocznych za niewykorzystanie gruntów zgodnie z przeznaczeniem.

11. Wykonywanie prawa pierwokupu nieruchomości.

12. Zajmowanie nieruchomości na cele wojskowe i obronne.

13. Zabezpieczenie gruntów na potrzeby pracowniczych ogródków działkowych.

14. Organizowanie przetargów w sprawach sprzedaży nieruchomości na terenie gminy.

15. Organizowanie przetargów zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych na wyłanianie wykonawców wycen i prac geodezyjnych niezbędnych przy sprzedaży nieruchomości..

16. Współpracowanie z Kasą Rolniczego Ubezpieczenia w sprawi zbycia gospodarstwa rolnego.

17. Udzielenie pomocy osobom zainteresowanym w zbyciu gospodarstwa rolnego poprzez zawieranie umów dzierżawy.

Załączniki:

oswiadczenie_zpiecek_dzialalnosc-gosp.pdf  -> pobierz
Oświadczenie o prowadzeniu działalności gospodarczej z dnia 14 stycznia 2003
  Rozmiar: 254KB
  Data dodania: Friday, 12 October 2007, godz. 08:11
  Typ MIME: application/pdf
 




© 2003 Internet-Info