Struktura organizacyjna
Ilość odsłon: 58911
|
|
|
Referat Rozwoju Gospodarczego Kierownik referatu: Zdzisław Piecek Stary Dzierzgoń 71 82-450 Stary Dzierzgoń pok. nr 14 055 2761481 lub 82 wew. 39 055 2761483 z.piecek@starydzierzgon.pl Zakres obowiązków: W zakresie planowania przestrzennego i budownictwa:
1. Sporządzanie projektów planów zagospodarowania przestrzennego terenu, podawanie do wiadomości ich treści, zbieranie uwag i przedkładanie radzie gminy do zatwierdzenia.
2. Przygotowywanie projektów decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowaniu terenu.
3. Tworzenie zasobów gruntów na cele budowlane.
4. Wyposażenie działek budowlanych w urządzenia komunalne i sieć uzbrojenia terenu.
5. Dokonywanie okresowych ocen skutków zmian w zagospodarowaniu przestrzennym gminy.
6. Przygotowywanie projektów umów określających wzajemne zobowiązania i świadczenia inwestora związane z realizacją inwestycji i przyszłym jej funkcjonowaniem.
7. Oznaczenie nieruchomości i prowadzenie ich rejestru.
8. Sporządzanie projektów uchwał o przystąpieniu do sporządzenia studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy.
9. Sporządzanie projektów uchwal w sprawie przystąpienia do sporządzenia planów zagospodarowania przestrzennego gminy, podawanie do wiadomości ich treści, zbieranie uwag i przedkładanie Radzie Gminy do zatwierdzenia.
10. Przygotowywanie projektów uchwał w sprawie rozstrzygania protestów i zarzutów wniesionych do projektu planu.
11. Dokonywanie zmian w planie zagospodarowania przestrzennego, jeżeli rada gminy stwierdzi taką potrzebę oraz z własnej inicjatywy lub w wyniku uwzględnienia wniosków, protestów lub zarzutów,
12. Przyjmowanie i rozpatrywanie roszczeń właścicieli nieruchomości, jeżeli ich prawa zostały ograniczone w wyniku uchwalenia planu-
13. Prowadzenie aktualnego rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
14. Ustalanie w formie decyzji Jednorazowej opłaty z tytułu wzrostu wartości nieruchomości i pobieranie tej opłaty.
15. Wydanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowaniu terenu.
16. Przygotowywanie rozprawy w przypadku braku planu zagospodarowania przestrzennego oraz przedstawianie wojewodzie warunków zabudowy.
17. Prowadzenie rejestr decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowaniu terenu.
18. Nadzór nad prowadzeniem spraw związanych z budową, modernizacją, utrzymaniem dróg gminnych, mostów i placów oraz organizacją ruchu drogowego.
19. Wydawanie zezwoleń na lokalizowanie w pasie drogowym obiektów nie związanych z gospodarką drogową i zajmowania pasa drogowego w odniesieniu do dróg gminnych.
20. Ustalanie miejsc, w których pobiera się opłaty za parkowanie pojazdów.
21. Utrzymanie gminnych obiektów użyteczności publicznej.
22. Opracowywanie projekt założeń dla obszaru gminy lub jej części zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe.
23. Planowanie oświetlenia miejsc publicznych i dróg znajdujących się na terenie gminy.
24. Prowadzenie nadzoru nad pracownikami obsługi, którzy wykonują swoje zadania zgodnie z zakresem obowiązków ustalonym przez Wójta.
25. Prowadzenie postępowania oraz dokumentacji o udzielenie zamówień publicznych na roboty budowlane, dostawy i wykonanie usług ze środków publicznych w trybie przetargu o wartości powyżej 30.000 Euro.
26. Oznaczenie nieruchomości i prowadzenie ich rejestru.
27. Prowadzenie spraw gminy dotyczących ochrony zabytków.
28. Prowadzenie ewidencji dóbr kultury.
29. Zgłaszanie podmiotów zasługujących na ujęcie w rejestrze zabytków.
30. Zawiadomienie wojewódzkiego konserwatora zabytków o znalezieniu lub odkryciu dóbr kultury.
31. Współdziałanie w ochronie zabytków kultury kościelnej i sakralnej.
32. Nadzór nad prowadzeniem spraw związanych z zakładaniem, zamykaniem i utrzymaniem cmentarzy komunalnych.
33. Przygotowywanie decyzji o użyciu terenu cmentarnego na inny cel.
34. Nadzór nad organizacją targowisk.
35. Koordynowanie rozkładami jazdy przewoźników i uzgadnianie warunków ograniczenia przewozów.
36. Sporządzanie opinii w sprawie zaliczenia drogi do kategorii dróg wojewódzkich, powiatowych i gminnych.
37. Sporządzanie projektu uchwały w sprawie przebieg dróg gminnych na terenie gminy.
38. Sporządzanie projektów uchwał w sprawie pozbawienia drogę jej kategorii i orzekania o przywróceniu drogi do stanu poprzedniego.
39. Wydaje zezwolenia na przejazd pojazdu o szczególnych parametrach.
W zakresie rolnictwa i informatyki:
1. Współdziałanie ze Stacją Hodowli i Unasienniania Zwierząt oraz Związkiem Hodowców poszczególnych ras zwierząt w zakresie pracy hodowlanej.
2. Prowadzenie dokumentacji dotyczącej punktów kopulacyjnych i rozpłodników.
3. Wydawanie zezwoleń o celowości zakupu rozpłodnika na punkty kopulacyjne.
4. Sporządzanie okresowych informacji dotyczących produkcji zwierzęcej oraz stanu pogłowia.
5. Uczestniczenie w okresowych przeglądach i kontrolach punktów kopulacyjnych.
6. Współpraca z Powiatowym Lekarzem Weterynarii i Państwowym Inspektorem Sanitarnym w zakresie występowania i zwalczania chorób zakaźnych.
7. Podawanie do wiadomości zainteresowanym osobom i instytucjom informacji dotyczących produkcji zwierzęcej, lecznictwa i profilaktyki weterynaryjnej.
8. Prowadzenie rejestru decyzji i dotyczących stwierdzenia chorób zakaźnych i ich wygaśnięcia.
9. Podawanie do wiadomości zainteresowanym osobom i instytucjom informacji dotyczących produkcji roślinnej, rolnictwa oraz ochrony roślin.
10. Współdziałanie z Państwowym Inspektorem Ochrony Roślin w zakresie zwalczania chorób, szkodników i chwastów.
11. Sporządzanie okresowych informacji dotyczących powierzchni użytków i zasiewów oraz informacji o sytuacji w rolnictwie.
12. Współdziałanie z organizacjami rolników działających na terenie gminy w ich statutowej działalności.
13. Naliczanie i egzekwowanie odpłatności za posiadanie środków transportowych.
14. Nadzór i konserwacja sieci komputerowej w urzędzie.
15.Wgrywanie i aktualizacja programów komputerowych.
16. Szkolenie pracowników urzędu w zakresie obsługi komputerów i programów komputerowych.
17. Obsługa techniczna sieci komputerowej.
18. Przekazywanie ministrowi właściwemu do spraw administracji publicznej informacji niezbędnych do zamieszczenia na stronie głównej Biuletynu oraz powiadamianie tego ministra o zmianach w treści tych informacji.
19. Dokonywanie zmian treści informacji publicznych udostępnianych na podmiotowej stronie Biuletynu.
20. Prowadzenie dziennika, w którym odnotowuje się zmiany w treści informacji publicznych udostępnianych w Biuletynie oraz próby dokonywania tych zmian przez osoby nieuprawnione.
21. Systematyczne kopiowanie na odrębnych elektronicznie nośnikach informacji zgromadzonych w bazie danych strony głównej Biuletynu oraz informacje publiczne zgromadzone na podmiotowych stronach Biuletynu,
W zakresie gospodarki gruntami:
1. Prowadzenie dokumentacji i związanej z gospodarką gruntami i wywłaszczeniem nieruchomości.
2. Tworzenie zasobów gruntów na cele budowlane i ich zbywanie.
3. Zgodnie z wytycznymi rady gminy prowadzenie dokumentacji związanej ze sprzedażą i zarządzaniem zasobami mieszkań i gruntów komunalnych.
4. Przygotowywanie dokumentacji związanej z wydawaniem zezwoleń na wcześniejsze zbycie nieruchomości przyjętych w wieczyste użytkowanie.
5. Prowadzenie dokumentacji związanej z zarządzaniem mieniem gminnym i wspólnotami gruntowymi.
6. Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem decyzji o przekazaniu gruntów komunalnych państwowym jednostkom organizacyjnym w zarząd oraz zezwoleń na zawarcie umów o przekazanie nieruchomości między tymi jednostkami.
7. Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem decyzji w sprawie orzeczenia o wygaśnięciu prawa użytkowania lub zarządu.
8. Wydawanie zgody na zrzeczenie się własności nieruchomości.
9. Ustalanie opłat rocznych za użytkowanie wieczyste i zarząd nieruchomości.
10.Naliczanie opłat rocznych za niewykorzystanie gruntów zgodnie z przeznaczeniem.
11. Wykonywanie prawa pierwokupu nieruchomości.
12. Zajmowanie nieruchomości na cele wojskowe i obronne.
13. Zabezpieczenie gruntów na potrzeby pracowniczych ogródków działkowych.
14. Organizowanie przetargów w sprawach sprzedaży nieruchomości na terenie gminy.
15. Organizowanie przetargów zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych na wyłanianie wykonawców wycen i prac geodezyjnych niezbędnych przy sprzedaży nieruchomości..
16. Współpracowanie z Kasą Rolniczego Ubezpieczenia w sprawi zbycia gospodarstwa rolnego.
17. Udzielenie pomocy osobom zainteresowanym w zbyciu gospodarstwa rolnego poprzez zawieranie umów dzierżawy.
Załączniki:
oswiadczenie_zpiecek_dzialalnosc-gosp.pdf -> pobierz
Oświadczenie o prowadzeniu działalności gospodarczej z dnia 14 stycznia 2003
Rozmiar: 254KB
Data dodania: Friday, 12 October 2007, godz. 08:11
Typ MIME: application/pdf
|
|
|